بهار هستی

ولایت مداری

بهار هستی

ولایت مداری

پرچم فلسطین در آمریکا برافراشته شد

 پرچم فلسطین در آمریکا برافراشته شد

 

پرچم فلسطین برای اولین بار در دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن برافراشته شد.

به گزارش کلمه ، به نقل از شبکه ای بی سی نیوز، معن عریقات، نماینده دیپلماتیک تشکیلات خودگردان فلسطین در آمریکا برای اولین بار پرچم فلسطین را مقابل در ورودی دفتر این تشکیلات برافراشت.

وی تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است تا این پرچم که نماد مبارزات ملت فلسطین برای تعیین سرنوشتشان و تشکیل کشور فلسطین به شمار می‌آید، در آمریکا برافراشته شود.

معن عریقات هم‌چنین عنوان داشت: امیدوارم این اقدام روند تلاش‌های بین‌المللی را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین سرعت ببخشد.

وی در ادامه در خصوص موافقت آمریکا با این اقدام اظهار داشت: این بدان معنی است که دولت آمریکا در این خصوص جدی عمل می‌کندو ما از این دولت می‌خواهیم موافقت خود را در خصوص تشکیل کشور فلسطین عملی کند

ما گرفتار چه چیزهایی هستیم؟

ما گرفتار چه چیزهایی هستیم؟

ما گرفتار جمعیتی هستیم که اعتقادی به مردم ندارد، اما فریاد مردم خواهی آنها به آسمان بلند است. ما گرفتار جمعیتی هستیم که اعتقادی به "حقوق بشر" و "آزادی" و "دموکراسی" ندارد اما در این سه خانه نشسته و کسی را حاضر نیست راه دهد.


ما گرفتار کسانی هستیم که مرزی بین دیوار بیت‌المال و زیپ جیپ خود نمی‌شناسند وقتی از آنها گله می‌کنیم و می‌گوییم حرام خوری روی شما و نسل آینده شما اثر سوء می‌گذارد یک دفعه فریاد بر می‌آورند؛ آقا شما با اشتغال و تولید مخالفید نگذارید سرمایه‌ها به خارج فرار کنند!
ما گرفتار کسانی هستیم که در روزنامه‌های خود دروغ می‌نویسند، تهمت می‌زنند و به مقدسات اسلام اهانت می‌کنند و تولید پیام در "بی‌ بی ‌سی" و "وی او ای" را در رسانه خود توزیع می‌کنند. وقتی به آنها می‌گوییم این کار نامردی است و نوعی وطن فروشی، به ما می‌گویند آقا شما با جریان آزاد اطلاعات مخالفید می‌خواهید خفقان ایجاد کنید!
ما گرفتار کسانی هستیم که در فساد اخلاقی، مالی غرق هستند وقتی یقه آنها را می‌گیریم می‌گویند شما مستبد هستید، با آزادی مخالفید و می‌خواهید حقوق ما را که از جنس "بشر" هستیم نقض کنید!
ما گرفتار قومی هستیم که اعتقادی به خدا و قیامت ندارند، به مقدسات الهی اهانت می‌کنند و وقتی می‌گوییم ادب و آداب را رعایت کنید اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید می‌گویند؛ شما عقب افتاده هستید می‌خواهید مردم را یک قرن به عقب برگردانید.
ما گرفتار قبیله‌ای هستیم که در ترویج و تبلیغ برهنگی و فرهنگ غرب و رذایل اخلاقی فمینیستی و همجنس‌گرایی جلوتر از رهبران جور در اروپا و آمریکا حرکت می‌کنند.
شیطان پرستی را یک مکتب می‌دانند. "عرق"، "ورق" و "زرورق" را حق خود و یک شعار انسانی و طبیعی تلقی می‌کنند. وقتی می‌گوییم این راه در دنیا به تباهی و تبهکاری و در آخرت به آتش سوزان جهنم ختم می‌شود، شروع می‌کنند به مسخرگی و استهزاء! ما گرفتار جمعیتی هستیم که "قدرت" را چون بت می‌پرستند و هیچ مکانیسم حقوقی، اخلاقی و سیاسی را برای رسیدن به آن بر نمی‌تابند.
وقتی مردم با آرای قاطع خود دست رد بر سینه آنان می‌زنند اردوکشی خیابانی راه می‌اندازند و برگزیدگان ملت را "رمال" و "دیکتاتور" می‌نامند و برای بازگشت به قدرت دست به دامن آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی می‌شوند.
در حالی که شیمون پرز رئیس‌جمهور رسوای رژیم صهیونیستی می‌گوید؛ دوم خردادی‌ها به نمایندگی از رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی می‌جنگند، نتانیاهو، اصلاح طلبان را بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران می‌نامد و اوباما می‌گوید؛ حمایت از فتنه‌گران از اهداف استراتژیک آمریکا در منطقه است. برخی از همین سران فتنه می‌گویند؛ ما "نگران آینده انقلاب هستیم" به آنها می‌گوییم؛ باباجان شما جیب انقلاب و مردم را نزن نگرانی از آینده انقلاب پیشکش!
اینها گرفتاری‌های ما در حوزه سیاست، فرهنگ و مسائل اجتماعی است. گونه شناسی و لایه بندی و شناخت ریخت مخالفان انقلاب در ساحات یاد شده خیلی مهم است. آمریکا این هنر را دارد که هر از چندی این جماعت رادر یک صف رو در روی مردم و انقلاب قرار دهد.
بیانیه مشترک حضرات آیات مهدوی کنی و یزدی به نمایندگی از جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فصل جدیدی از همگرایی و وحدت بین اصولگرایان پدید می‌آورد که آثار و نتایج خود را در اتحاد قوا و اتحاد ملت ایران بزودی نشان خواهد داد. اصولگرایان با شناخت جدی آسیب شناسی انقلاب اسلامی باید فکری طبیبانه نسبت به گرفتاری‌هایی که ذکرش رفت، بکنند. قدرت انقلاب و ملت ایران و اقتدار رهبری پس از فتنه سال 88 بیش از پیش بر جهانیان عیان شده است.
ایران بر آمده از غبار فتنه دشمن نشان داد با ثبات‌ترین دولت روی زمین را دارد. قوم و قبیله‌ای که در ایران در پی فساد و احیای ارزش‌های منحط غربی است ریشه در ملت ایران ندارد. جماعتی که حریم و حرمت ملت و نظام و ولایت فقیه را پاس نمی‌دارند در برابر اقتدار اسلام در ایران قابل احصاء نیستند. ریزش‌های انقلاب را در رویش‌های عظیم نسل سوم و سرمایه اجتماعی دولت نهم و دهم در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به خوبی می‌شود دید و به آن افتخار کرد. ان‌شاء‌الله به حول و قوه الهی با تدبیر رهبری در دهه چهارم انقلاب و با گفتمان پیشرفت، خدمت و عدالت از "گرفتاری‌ها" عبور خواهیم کرد.

بنیاد فرهنگی به نام یک بهایی در شیراز!

بنیاد فرهنگی به نام یک بهایی در شیراز!
فرماندار شیراز با انتقاد از صدور مجوز بنیاد ذبیح‌الله قربان در شیراز گفت: آقایان از روند رو به رشد فعالیت فرقه‌های ضاله در استان فارس غافل شده‌اند!

قاسمی در چهارمین جلسه ستاد دهه فجر شهرستان شیراز با اشاره به وجود شخصیت منور امام عزیزمان و چهره های ماندگاری چون میرزای شیرازی اول و دوم، مجتهدلاری، مجتهد فال اسیری، محلاتی بزرگ ناصر دیوان کازرونی، امام قلی خان، شهید آیت اله دستغیب و ... در استان فارس از غفلت انجام شده در جهت شناساندن بیشتر این بزرگان به مردم و نسل جوان انتقاد کرد.
وی افزود: من به عنوان یک فارسی و نه به عنوان یک فرماندار می‌پرسم که در جهت شناساندن بیشتر این مفاخر چه کرده ایم؟ 
فرماندار با بیان اینکه امروز نیاز جدی داریم که این مفاخر و شخصیت ها وارد متن زندگی مردم شوند خاطر نشان ساخت: مفاخر شیراز و استان فارس در گمنامی بسر می‌برند. وی با بیان اینکه باید خدمات ارزشمند مفاخر شهر را فریاد زد تاکید کرد:کار فرهنگی زنده نگه داشتن الگوهای مجسم و چهره های بین المللی ماست . وی در ادامه از آغاز به کارستاد ساماندهی فرهنگی شیراز را خبر داد و اذعان نمود:همان طور که نارسایی و مفاسد اقتصادی را پیگیری می کنیم موارد فرهنگی را نیز در اولویت قرا داده ایم و با آغاز به کار این ستاد فرهنگی کارهای مهم و تاثیر گذاری را انجام خواهیم داد..
فرماندار شیراز با طرح این پرسش که اگر چنین بزرگان و مفاخری در استانی همچون اصفهان بود آیا اینگونه با آنها برخورد می‌شد، گفت: تندیس این مجاهدان راه آزادی ومبارزه با استبداد و استعمار کجاست؟
وی اضافه کرد: اگر این بزرگان در استان های دیگر بودند تاکنون دهها فیلم، سریال و بنای یادبود از آنها ساخته شده بود. فرماندار شیراز در این رهگذر و در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی انجام کار بنیادین از سوی دستگاههای فرهنگی و اجرایی خواستار شد و اظهار داشت: اگر برای نسل جدید و امروز الگوسازی نشود ارتباطش با گذشته قطع می شد و در مقابل تهاجم فرهنگی شکست خواهد خورد.
او همچنین تصریح کرد: شاید در حد برپایی یک همایش یا یک کنگره در جهت شناساندن بیشتر مفاخر ملی و مذهبی کار انجام گرفته باشد اما انتظار این بود که در سالهای اخیر اقدامات گسترده تری در این زمینه شکل گیرد. قاسمی با تاکید بر توجه جدی به بحث فرهنگ متذکر شد:با توجه به مطالعات انجام شده به زودی در بحث های فرهنگی هم ورود جدی می کنیم.وی گفت:باید با اصلاح پاره ای ازروند ها جهش چشمگیری را در بحث فرهنگی داشته باشیم.
فرماندار شیراز اضافه کرد:فارس در میان استان های ایران دارای جایگاهی منحصر به فرد و ویژه است. این خطه مهد تمدن کهن ایران بوده تا بدان حد که دیگران، اعم از اعراب یا اروپائیان ایران را با نام فارس می‌شناختند: « فرس» در عربی و «پرشیا» در انگلیسی گواه این مدعاست و نیز نام زبان ما ایرانیان که « فارسی» خوانده می‌شود. فارسیان نه تنها پیشگام تمدن ایران باستان بوده اند بلکه در دوران اسلامی نیز سهمی بزرگ در تمدن اسلامی ایفاء کردند. شخصیت هایی چون سلمان فارسی از بزرگان اصحاب پیامبر اکرم (ص) بودند و چهره هایی چون سیبویه مبدع صرف و نحو (گرامر) زبان عربی.
وی سهم فارسیان را در گسترش اسلامی بزرگ وارزشمند دانست و ادامه داد: این تجار فارسی و شیرازی بودند که اسلام را در قاره آفریقا و در شرق تا هند و چین و اندونزی گسترش دادند. وجود سنگ قبرهای منقوش به اشعار سعدی و حافظ در خاوردور گواه این مدعاست به یاد داشته باشیم که بنای « تاج محل»، که یکی از شاهکارهای معماری جهان است به دست یک معمار شیرازی (استاد عیسی خان شیرازی) احداث شد و کتیبه های آ» را یک خطاط شیرازی (استاد امانت خان شیرازی) نگاشت. قاسمی اضافه کرد:
این وضع تا دوران قاجاریه ادامه داشت. میرزا محمد حسن شیرازی (میرزای اول) بانی نهضت تنباکو بود و میرزا نقی شیرازی (میرزای دوم) رهبر انقلاب 1920 عراق علیه استعمار تجاوزگر انگلیس. فارس از پیشتازان انقلاب مشروطحه بود و سهم بزرگی در این نهضت ایفا نمود؛ سهمی که متأسفانه کمتر شناخته شده . بزرگانی چون آیت الله االعظمی حاج سیدعبدالحسین مجتهد لاری از آغازگران و مجاهدان بزرگ دوران مشروطه بودند. این عامل نامدار در سال 1336 قمری/1917 میلادی پرچم جهاد علیه اشتغالگران انگلیس را برافزاشت و در خان خویش شیراز جنگی بزرگ میان عشایر مجاهد با قوای انگلیس در گرفت که به نوشته مورخین حدود سی هزار نفر مردم فارس درآن شرکت کردند و به شکست قوای انگلیس و عقب نشینی آن تا باغ عفیف آباد شیراز انجامید.
فرماندار شیراز اذعان نمود:مع الاسف، با روی کار آمدن حکومت پهلوی فارس دورانی غم انگیز را آغاز کرد. برکشیدن چهره های مأسون بخشی از سیاسیت انتقام گیری پهلوی از فارس است تا بدان جا که کشف حجاب را یکی از این چهره های ماسون، که وزیر فرهنگ رضا شاه بود، از شهر شیراز شروع کرد. وی گفت:ذکر مصیبت های فارس در دوران پهلوی مثنوی طولانی و ملال آوری خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت امام قلی خان والی فارس گفت: امام قلی خان والی فارس از خوشنام ترین حکام فارس در چهار قرن شده است . امام قلی خان استعمار پرتغال را از ایران و سراسر خلیج فارس اخراج کرد و نقش و حرکت امامقلی خان بی نظیر بوده است . خوب نام این سردار که حاکم فارس بوده باید در فارس زنده بماند . سردار بزرگی که دستگاه حکومت او در شیراز کانون ادبا و هنرمندان و نقاشان و خوشنویسان و شاعران مشهوری چون حکیم لایق ، ملا یگانه ، ملایکتا ، ملا مفید و ملاترابی در دستگاه او بالیدند . وی آمد و مدرسه خان را تاسیس کرد و صدرالمتالهین ملاصدرا را از قم به شیراز آورد و تمامی ثروت خود را وقف کرد برای تامین زندگی اساتید و طلاب مدرسه خان که در دوران قاجاریه و پهلوی به غارت رفت و به علت بلاوارث بودن این سردار بزرگ و فرهنگ دولت و خوشنام این موقوفات را خوردند و امروزه از نظر پشتوانه مالی مدرسه خان وضع اسفناکی دارد . فرماندار شیراز سپس اظهار داشت:مجتهد فال اسیری رهبر جنبش تنباکو در شیراز بود . استان فارس در آن زمان مرغوبترین تنباکوی ایران را داشت و عمده ترین محصول تنباکو در این ناحیه کشت می شد . لذا این استان برای کمپانی رژی بسیار مهم بود . او یکی از روحانیون موثر جنبش ضد رژی ایران است . وی در ادامه افزود:
هنوز هم فریاد مجتهد لاری که می فرماید : "واجب است تبدیل سلطنت امویه قاجاریه به دولت حق اسلامیه" به گوش می رسد.مجتهد لاری با عقیده راسخ به اصل ولایت فقیه توانست حکومت اسلامی را برپا نماید .
رئیس شورای تأمین شهرستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به خطر گسترش فرقه ضاله اشاره کرد و خواستار اقدام مدبرانه و هوشمندانه علما، روحانیون و مسئولان شد.
قاسمی در ادامه با اشاره به خیانت افرادی مثل ذبیح الله قربان به فرهنگ این سرزمین گفت:در کنار بی توجهی به شخصیت ها مبارز ملی و روحانی افرادی مانند ذبیح الله قربان عضو لژ فراماسونری بزرگ شده اند .
فرماندار شیراز عنوان کرد: ذبیح الله قربان به عنوان یک بهایی عضو فعال شبکه فراماسونری و روتاری نظرات عناصر بیگانه و محافل استعماری مخصوصاً صهیونیست ها را در حوزه تعلیم و تربیت جوانان ایرانی اجرا می کرد و شدت وابستگی او به حدی بود که نام وی در لیست اعضای تمام انجمن ها و محافل وابسته همچون باشگاه لاینز و جمعیت تسلیح اخلاقی و بنیاد کارنگی و انجمن دوستداران آمریکا و نظایر آن دیده می شود. وی اضافه کرد: ارتشبد حسین فردوست که کلیه فعالیت های اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی رژیم پهلوی را در دست داشت، ذبیح الله قربان را در شمار عناصر و عوامل سازمان جاسوسی M.I. 6 انگلستان می داند.
فرماندار شیراز ادامه داد: ذبیح الله قربان در طول دوران مسئولیت خود بیشترین توجه را به فرق ظاله مبذول داشت به طوری که تعداد زیادی از این فرق نیز در دانشگاه نفوذ داده شدند.
وی گفت: چگونه است سال 87 مجوز ایجاد و راه اندازی بنیاد فرهنگی ذبیح الله قربان را داده اند چرا که ذبیح الله قربان از فعال ترین اعضای مؤسس لژهای ماسونی در شیراز بود و اکثر ماسون های استان فارس توسط او جذب و به تشکیلات ماسونی ملحق شده بودند. واقعا برخی چگونه این اجازه را به خود داده اند؟آیا از این اقدامات این نتیجه حاصل نمی شود که برخی مسئولان خواب بوده اند؟

فتنه مرد...

 فتنه مرد...

«خانه آزادی» در بیانیه ای چند سطری اعلام کرد پس از 4 سال سایت «گذار» را تعطیل می کند. در این بیانیه اعلام شده که «گذار به دلیل مسائل مالی متاسفانه مجال ادامه فعالیت نیافته است»، اما توضیح داده نشده که منظور از مسائل مالی،فساد مالی وبالا کشیدن بودجه یا کمبود منابع مالی است. «گذار» پس از یک دوره رکود و نیمه تعطیلی، سال گذشته در بحبوحه فتنه سبز فعال شده بود اما پس از علنی شدن مرگ فتنه، گذار هم وارد گذار نهایی به مرحله تعطیلی شد.
یادآور می شود خانه آزادی زیر نظر برخی عناصر اطلاعاتی متنفذ نظیر جیمز وولسی رئیس اسبق سازمان سیا اداره می شود و دارای بودجه رسمی از سوی کنگره و وزارت خارجه آمریکا در زمینه فعالیت های براندازانه و کودتای مخملی است. برخی عناصر ضدانقلاب فرصت طلب با بوکشیدن و اطلاع از این واقعیت که بخشی از بودجه های براندازی در «خانه آزادی» جابجا می شود خود را به این مجموعه نزدیک کرده و «گذار» را راه انداخته بودند اما جمع بندی 4 سال فعالیت آنها از شهریور سال 85 سرانجام ثابت کرد که اختصاص بودجه به این محفل جز حیف و میل دلارهای سبز عایدی دیگری ندارد.
برخی چپ های مارکسیست سابق در کنار شماری از اصلاح طلبان فراری و برخی گروه های دیگر در «گذار» فعالیت می کردند که از جمله آنها می توان به هرمز حکمت، آذر نفیسی، فاطمه حقیقت جو و همسرش محمد تهوری، علی افشاری، محسن سازگارا، فرج سرکوهی، عباس موذنی، مجید محمدی، لادن برومند، سعید پیوندی و ساسان قهرمان اشاره کرد.
این پایگاه اینترنتی بدنام، در جریان حوادث سال گذشته تا مرز آموزش کودتای مخملی و دستور العمل های آشوب خیابانی پیش رفت اما پس از مرگ فتنه، همین سایت اوایل تیرماه 1389 تاکید کرد: «جنبش سبز در حال جدال با خاموشی است، نخستین نشانه خاموشی، در اوایل پاییز گذشته به هنگام بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بود که تظاهرات خیابانی به طور ناگهانی فروکش کرد و سبب نگرانی و دلسردی شد. ماجرای روز عاشورا (6 دی) برای مقابله با این رکود بود اما دومین مهار از سوی اصلاح طلبان در روز 22 بهمن زده شد و فرصت تاریخی با یاس و ناامیدی از کف رفت. افت مبارزات خیابانی پس از این روز و لغو راهپیمایی 22 خرداد از سوی موسوی و کروبی، روشن کرد که نباید به امید اصلاح طلبان و راهبردهایشان ماند و از سوی دیگر، آشکار کرد در شرایط فعلی راهپیمایی خیابانی با وقفه های طولانی و شبکه ها و سازماندهی و تاکتیک و راهبردهای ناکارآمد و نامشخص، کارایی ندارد».