بهار هستی

ولایت مداری

بهار هستی

ولایت مداری

جلسه جماران راز واکنش شبانه هاشمی به یک خبر را روشن کرد

جلسه جماران راز واکنش شبانه هاشمی به یک خبر را روشن کرد
جلسه جماران راز واکنش شبانه هاشمی به یک خبر را روشن کرد
خبر هفته گذشته به نقل از یک نماینده مجلس درباره غیرقانونی و خلاف شرع بودن وقف اموال دانشگاه آزاد، آقای هاشمی را در ساعات پایانی شب به تکاپو واداشت تا به نقل از رئیس قوه قضائیه بگوید، این خبر نادرست است.

هفته گذشته به نقل از یک عضو کمیسیون آموزش از غیرقانونی و خلاف شرع بودن وقف اموال دانشگاه آزاد خبر داده شده  بود که واکنش سریع و شبانه رئیس هیئت امنای دانشگاه ازاد را به دنبال داشت.

اما خبری که امروز درباره جلسات محفلی آقای هاشمی در این راستا منتشر شده، راز واکنش شبانه وی را افشا کرده است.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر جلسه ای در دفتر تهران آیت الله موسوی اردبیلی و با حضور چهره های شاخص سیاسی در منطقه جماران برگزار شده است.

این جلسه با دو دستور کار برگزار شده است. دستور کار اول مربوط به بررسی و تحلیل آخرین مسایل سیاسی روز بود که تعدادی از جاضران ارزیابی خود را از آخرین تحولات کشور به ویژه در زمینه عملکرد دولت دهم در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین الملل ارائه کردند.

دستور کار دوم مربوط به دانشگاه آزاد بود. ابتدا هاشمی رفسنجانی با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در ارتباط با دانشگاه آزاد از تشکیل کمیته ای زیر نظر رئیس قوه قضائیه خبر داد که قرار است این کمیته به زودی نظر خود را درباره مبانی فقهی و حقوقی وقف دانشگاه آزاد به آیت الله لاریجانی گزارش نمایند.

حاضران در جلسه سپس به ارزیابی مبانی فقهی آیت الله صادق لاریجانی که مخالف با وقف دانشگاه آزاد است پرداخته و یکی از حاضران پیشنهاد کرد هاشمی رفسنجانی در حاشیه جلسه مجمع تشخیص مصلحت دیداری در این خصوص با صادق لاریجانی داشته باشد.

این گزارش می افزاید؛ یکی دیگر از افراد حاضر پیشنهاد کرد با افراد کمیته منصوب توسط رئیس قوه قضائیه ارتباط برقرار شود تا موضوع صحت وقف دانشگاه آزاد در گزارش کمیته اعمال شود.

همچنین پیشنهاد شد از برخی محققان و پژوهشگران همچون محقق داماد و طیفی از اساتید دانشگاه مفید قم برای تائید موضوع وقف دانشگاه آزاد در قالب تهیه مقالات پژوهشی و برپایی جلسات تخصصی استفاده شود.

در پایان جلسه، تعدادی از حاضران خواستار اصلاح روابط خاتمی و کروبی و انعکاس آن در رسانه های کشور شدند.

این گزارش می افزاید جلسه با حضور چهره هایی چون هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، سید حسن خمینی، کروبی، میرحسین موسوی و تعدادی از اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین که در ماه های گذشته از زندان آزاد شدند برگزار شده است.

تاکنون رسانه های وابسته به افراد حاضر در جلسه از انتشار هر گونه خبر و گزارشی درباره این نشست خودداری کرده اند.

هر چه زنگ زدند پدرم گفت نمازجمعه نمی‌آیم

هر چه زنگ زدند پدرم گفت نمازجمعه نمی‌آیم
فائزه هاشمی:
هر چه زنگ زدند پدرم گفت نمازجمعه نمی‌آیم
دختر آقای هاشمی رفسنجانی سخنان عمویش درباره شغل فرزندان رئیس مجمع تشخیص را رد کرد.

درحالی که چندی پیش برادر آقای هاشمی اعلام کرده بود که برادرزاده‌هایش فقط کشاورزی می‌کنند، دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت در جدیدترین مصاحبه خود تنها منبع تامین زندگی خود را درآمد شوهرش دانسته و اعلام کرده که با وجود مسئولیت‌های مختلف، از هیچ جا حقوق دریافت نمی‌کند.

مردم در نماز جمعه پدرم آسیب دیدند

فائزه هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با یک سایت اصلاح‌طلب، سخنانی را هم در مورد علت عدم حضور پدرش در نماز جمعه از حدود یک سال پیش بیان کرده است.

وی در ادعایی جالب گفته است: تا آنجایی که می دانم تا قبل ازعید مرتب برای نمازجمعه به ایشان زنگ زده شد که مثلاً شما می روید این هفته برای نماز و ایشان می گفتند نه نمی روم.

فائزه هاشمی علت این اظهارات پدرش را "آسیب دیدن مردم در نماز جمعه 26 تیر" دانسته است. البته او اشاره نکرده که این آسیب دیدن به خاطر سخنان آقای هاشمی در نمازجمعه بوده یا مساله‌ای دیگر.

دختر رئیس مجلس خبرگان درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌هایی که دارد هم گفته است: من از همان سال اولی که وارد فعالیت‌های اجتماعی شدم اصلا حقوق نگرفتم.

کشاورزی نمی‌کنم؛ شوهرم روانپزشک است

خانم هاشمی همچنین در پاسخ به این سوال که "یعنی شما از همسرتان کسب درآمد می کنید؟"، آن را تایید کرده و اظهار داشته است: بله، ایشان هم دکتر روانپزشک هستند و مثل هر خانواده دیگری من هم از همان جا تامین می‌شوم.

البته چندی پیش، محمد هاشمی، عموی فائزه و برادر آقای اکبر هاشمی رفسنجانی گفته بود که فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جز "کشاورزی در رفسنجان"، کار اقتصادی دیگری ندارند!

گفتنی است حضور خانم هاشمی در تجمعات مربوط به اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی در سال گذشته نظیر درگیری‌های دانشگاه علوم و تحقیقات و همچنین آشوب‌های روز عاشورا در تهران، با انتقاد شدید مردم و نمایندگان مجلس روبرو شده بود؛ تا جایی که دادستان تهران از تشکیل پرونده برای رسیدگی به شکایات علیه فائزه هاشمی رفسنجانی خبر داده است.

روایت خاتمی از بی عدالتی به نام عدالت

روایت خاتمی از بی عدالتی به نام عدالت
روایت خاتمی از بی عدالتی به نام عدالت
سید محمد خاتمی با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی باید بد‌اخلاقی محکوم شود، گفت: بد اخلاقی اگر از سوی حاکمان باشد بدتر است.

به گزارش البرز به نقل از خبرآنلاین، رئیس دولت اصلاحات در دیدار با جمعی از ایثارگران و رزمندگان،اظهارداشت: در این نظام باید بی‌عدالتی مورد انتقاد قرار گیرد و اگر به نام عدالت بی‌عدالتی شود،بدتر است.

محورهای سخنان وی را در ادامه می‎خوانید:

•از جمله شروط مهم مطلوبیت حکومت این است که بر آمده از اراده و خواست جامعه و برخوردار از رضایت مردم باشد، اظهار داشت. با رجوع به تاریخ و آموزه‌های دینی تردید نکنیم که رضایت مردم شرط مهم تحقق حکومت مطلوب سازگار با دین است.
•نه پیامبر(ص) و نه امام علی(ع) و نه نمایندگان اصلی دین، هیچگاه حاضر نبودند بدون رضایت مردم و به اصطلاح امروز، رای و خواست آنان حکومت خود را به هر قیمتی بر مردم تحمیل کنند.
•لازمه شرط رضایت مردم، پاسخگویی حکومت به مردم نیز هست. در چنین حکومتی، آزادی اندیشه و بیان در جامعه یک اصل محکم و از حقوق اساسی مردم و پاسداشت آن عین عدالت اخلاقی بودن است.
•آیا اصرار ما بر مردم‌سالاری و لوازم آن، عدول از موازین دینی است یا عین پای‌بندی به آن؟ و آیا پایه‌های دینی باور را نمی‌توانیم از منابع فکری و عمل دینی بدست آوریم؟
•مگر امام راحل فرمان هشت ماده‌ای را در بحرانی‌ترین دوران پس از انقلاب که امواج ترور و طوفان جنگ بیداد می‌کرد صادر نکرد؟مگر این فرمان از جمله منشور اخلاقی بودن حکومت نیست؟متهم نکردن افراد، عدم دخالت در احوال مردم، پرهیز از فرد پرستی و تملق و ریا، تامین آزادی‌های جامعه به خصوص آزادی‌های اساسی، اینها و بسیاری موارد دیگر از جمله شروط و نشانه‌های اخلاقی بودن و مطلوب بودن حکومت است.
•فداکاری‌های شما و صدها هزار نفر چون شما برای استقرار نظامی بوده است که اگر نه در حد کمال مطلوب ولی جاری و حرکت کننده به سوی آن جامعه بوده است و اینجاست که باید بد اخلاقی محکوم شود، بد اخلاقی اگر از سوی حاکمان باشد بدتر است.باید بی عدالتی مورد انتقاد قرار گیرد و اگر به نام عدالت بی عدالتی شود بدتر است.
•باید از آزادی بیان و اجتماعات و تشکل‌ها دفاع شود و اگر این آزادی‌ها به نام انقلاب محدود شود بدتر است. باید هر‌جا احساس کنیم حقی از مردم ضایع می‌شود تذکر دهیم و به سوی وضعیتی حرکت کنیم که جامعه آزاد؛ برخوردار از حقوق اساسی و دارای اخلاق و عدالت داشته باشیم.
•باید از اجزاء و ارکان حکومت بخواهیم که پاسخگویی در برابر مردم را بپذیرند و همه در چارچوب قانون حرکت کنند نه آن‌را به دل‌خواه تفسیر و تعبیر کنند و بخش هایی از آن را معطّل بگذارند، اینها از جمله درس‌هایی است که از بعثت و مهدویت می‌توانیم بگیریم، امروز همه باید هوشیار باشیم و ضمن پافشاری بر خواست‌های اساسی و حقوق ملت نباید از خطرات و تهدیدها علیه کشور مردم غافل باشیم.
•جنایت وحشتناکی که توسط تروریست‌ها در زاهدان عزیز رخ داد،محکوم است. درست است که بسیاری از کشورها این جنایت را محکوم کرده‌اند ولی اعمال و معیارهای دوگانه آن‌ها موجب بدبینی ملت ما و دیگران خواهد بود؛ درست در هنگامی که تحریم‌ها علیه ایران اعمال می شود به تروریست‌های منفوری که هزاران تن از مردم بیگناه از جمله مسئولان عالی‌رتبه و محبوب را ترور کردند اجازه فعالیت مجدد داده می‌شود و مورد حمایت قرار می‌گیرند و آنها را از لیست تروریست‌ها خارج می کنند.

راهکار برخورد با فرقه بهائیت

راهکار برخورد با فرقه بهائیت


راهکار برخورد با فرقه بهائیت

یکی از فعالان عرصه تحقیقات در حوزه فرقه های نوظهور تنها راهکار مواجهبا فرقه بهائیت را قطع ارتباط تشکیلات بهائیت با جامعه بهایی عنوان کرد.

سید کاظم موسوی طی گفتگویی به تشریح فعالیتهای اخیر فرقه بهایت پرداخت و با هشدار نسبت به ورود این جریانهای انحرافی در حوزه سیاسی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی تأکید کرد: عدم آگاهی موجب رشد فرقه های انحرافی در ایران شده است.
وی با بیان اینکه بهایت در ایران گسترش زیادی ندارد اما خیلی از فرقه های انحرافی جدید تجربه 160 ساله بهائیت را به دنبال خود دارند، افزود: با اینکه چندین مرکز متولی برخورد و مقابله با این پدیده ها است تا کنون تنها برخورد امنیتی به خوبی صورت گرفته اما دیگر برخورد امنیتی تنها کارساز نیست و متأسفانه در حوزه فرهنگی بسیار ضعیف عمل کرده ایم.
موسوی خلأ قانونی را یکی از دلایل عمده عدم برخورد جدی با فرقه های انحرافی خواند و گفت: علاوه بر شفاف سازی و آگاهی بخشی، تنها راهکار برخورد با فرقه بهائیت، قطع ارتباط تشکیلات بهائیت با جامعه بهایی است.